Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Hatályos: 2025. július 25-től

Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) szabályozza a HD SolarGreen Kft./Szmorád Olga (a továbbiakban: Szolgáltató) és a Szolgáltató által nyújtott fotós szolgáltatásokat igénybe vevő Megrendelő (a továbbiakban: Megrendelő) között létrejött jogviszonyt.

  1. A Szolgáltató Adatai
  • Vállalkozás neve/Fotós neve: HD SolarGreen Kft./Szmorád Olga
  • Székhely: 2310 Szigetszentmiklós, Szabó utca 33 1.a
  • Adószám: 29266209-2-13
  • Nyilvántartási szám:Cg. 13-09-213165
  • E-mail cím:10700512-72655593-51100005
  • Telefonszám: 06303251348
  • Képviselő neve: Szmorád Olga
  • Bankszámlaszám:
  • Tárhelyszolgáltató:
    • Név:Sybell Informatika Kft.
    • Székhely:1138 Budapest, Tomori utca 34. 2. emelet
    • Elérhetőség:info@sybell.hu
  1. A Szolgáltatás Tárgya

2.1. A Szolgáltató fő tevékenysége professzionális fotográfiai és videográfiai szolgáltatások nyújtása.

2.2. A Szolgáltatások konkrét típusai, amelyek magukban foglalják, de nem kizárólagosan: portréfotózás, egyéni, páros, családi fotózás, rendezvényfotózás (pl. esküvő, céges események), boudoirfotózás, glamourfotózás, aktfotózás, ingatlanfotózás, kreatív fotózás, videókészítés, slide-show készítés, és egyéb, a felek által egyedileg megállapodott fotó- és videóalapú vizuális tartalmak előállítása.

  1. Megrendelés és Szerződéskötés

3.1. Megrendelés folyamata: A megrendelés történhet e-mailben, telefonon, a Szolgáltató weboldalán keresztül, vagy személyes konzultáció után. A Megrendelő igényeinek felmérését követően a Szolgáltató írásos árajánlatot küld, amely tartalmazza a megrendelt szolgáltatás részleteit és a díjazását. Az árajánlat elfogadása a jelen ÁSZF elfogadását is jelenti. A megrendelés után a Megrendelő a fotózással, számlázással és a fotózás menetével kapcsolatban minden releváns információt e-mailben fog megkapni.

3.2. Árajánlat érvényessége: Az árajánlat a kiállításától számított 30 napig érvényes. Amennyiben ezen időtartamon belül az árajánlat elfogadása vagy az előleg befizetése nem történik meg, az árajánlat érvényét veszti, és a Szolgáltató nem köteles a benne foglalt feltételeket fenntartani.

3.3. Szerződés létrejötte és elfogadása: A szerződés a felek között a következő feltételek valamelyikének teljesülésével jön létre és válik hatályossá:

  • Írásbeli visszaigazolás: A szerződés akkor jön létre, amikor a Megrendelő az árajánlatot írásban, e-mailben visszaigazolja és elfogadja.
  • Előleg befizetése: A szerződéskötés feltétele az előleg (foglaló) befizetése. Ebben az esetben a szerződés az előleg a Megrendelő által készpénzben történő kifizetésében vagy a Szolgáltató bankszámlájára történő beérkezésével válik hatályossá. Az előleg befizetésével a Megrendelő kifejezetten elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el az ÁSZF-ben foglaltakat.
  • Online foglalási rendszer: A weboldalon keresztül történő online foglalási rendszeren keresztül leadott megrendelés esetén a foglalás véglegesítése és az előleg befizetése minősül a szerződés elfogadásának és létrejöttének.
  • Szerződés aláírása: Nagyobb értékű vagy komplexebb szolgáltatások, mint például esküvők vagy nagyobb rendezvények esetén a felek külön írásos szerződést is aláírnak. Ebben az esetben a külön szerződés rendelkezései az ÁSZF rendelkezéseitől eltérhetnek, és az egyedi szerződésben foglaltak az irányadók. A külön szerződés aláírásával a Megrendelő a jelen ÁSZF-et is elfogadja.
  • Előleg elmaradása: Amennyiben az előleg a megadott határidőn belül nem érkezik be, a megrendelés automatikusan törlődik, és a Szolgáltató nem köteles a foglalt időpontot fenntartani.
  1. Díjazás és Fizetési Feltételek

4.1. Általános árazási elvek: A Szolgáltató által nyújtott szolgáltatások díjai csomagárak, óradíj és egyedi ajánlat alapján kerülnek meghatározásra. Az aktuális árlista a Szolgáltató weboldalán érhető el, vagy személyes egyeztetés során kerül bemutatásra. Az árak netto árak, és nem tartalmazzák az ÁFA-t.

4.2. Előleg mértéke és fizetési határideje: Az előleg mértéke a teljes díj 30%-a, melyet a foglaláskor kell megfizetni. Az előleg befizetésének határideje a megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanap vagy az egyedi megállapodás szerinti időpont. Az előleg beérkezésekor válik a megrendelés véglegessé és a Szolgáltató a megrendelt időpontot véglegesen rögzíti.

4.3. Végső fizetés határideje: A fennmaradó díj fizetése a fotózás napján történik készpénzben. Átutalás esetén a fotózás napjától számított 3 munkanapon belül a Szolgáltató által kiállított számla alapján.

4.4. Fizetési módok: A fizetés módja lehet banki átutalás vagy készpénzes fizetés.

4.5. Késedelmes fizetés következményei: Késedelmes fizetés esetén a Szolgáltató a késedelembe esés napjától a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv szerinti késedelmi kamatot számíthat fel. A Szolgáltató jogosult a képek átadását mindaddig visszatartani, amíg a teljes díj nem kerül kiegyenlítésre. A Szolgáltató fenntartja a jogot, hogy a tartozás behajtása érdekében jogi lépéseket tegyen, és a késedelmes fizetésből eredő behajtási költségeket ügyvédi díj, felszólítási díj áthárítsa a Megrendelőre.

  1. Lemondási Feltételek

5.1. Ügyfél általi lemondás:

  • A Megrendelő a fotózást a megbeszélt időpont előtt legalább 48 órával díjmentesen lemondhatja. A lemondást a Megrendelőnek mindig írásban, e-mailben kell megtennie a Szolgáltató által megadott e-mail címre.
  • Amennyiben a lemondás a megbeszélt időpont előtt, de 48 órán belül történik, az előleg teljes összegét a Megrendelő elveszíti, azt a Szolgáltató megtartja. Ez az összeg a Szolgáltató elmaradt bevételét és felmerült költségeit fedezi.

 

5.2. Szolgáltató általi lemondás: Amennyiben a Szolgáltató vis maior (pl. súlyos betegség, műszaki meghibásodás, természeti katasztrófa, egyéb, általa nem befolyásolható, előre nem látható ok) miatt kénytelen lemondani a fotózást, az Ügyfélnek egy számára megfelelő új időpontot ajánl fel. Amennyiben az új időpont a Megrendelőnek nem megfelelő, vagy nem sikerül új időpontot egyeztetni, az előleg teljes összegét a Szolgáltató 5 munkanapon belül visszatéríti. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a lemondásból eredő további károkért vagy veszteségekért, kivéve a befizetett előleg visszatérítését. Vis maior esetén a feleknek egymással szemben további követelésük nem áll fenn.

  1. Teljesítési Feltételek

6.1. Fotózás helyszíne és időtartama: A fotózás helyszíne és időtartama a választott csomagtól vagy a felek közötti egyedi megállapodástól függ, melyet az árajánlatban vagy a külön szerződésben rögzítenek.

6.2. Képek átadása:

  • Várható képszám: A várható képszám a weboldalon feltüntetett csomagokban van meghatározva, vagy az ügyfél kérésére személyre szabottan, egyedi díjazás ellenében is kérhető.
  • Képek formátuma: A képek általában digitális, nagy felbontású JPG formátumban kerülnek átadásra, a weboldalon feltüntetett csomagoknak megfelelően. Az ügyfél kérésére, külön díjazás ellenében, más formátum is kérhető. A Szolgáltató nem köteles RAW fájlok átadására, kivéve, ha erről külön írásbeli megállapodás született és az külön díjazás tárgyát képezi.
  • Képek átadásának módja: A képek átadása online galéria (jelszóval védett), vagy e-mail útján történik. Nagyobb fájlméret esetén biztonságos felhő alapú szolgáltatás használható. Fizikai adathordozón (pl. pendrive) történő átadás külön díj ellenében, előzetes egyeztetés alapján lehetséges.
  • Képek átadásának határideje: A fotózástól számítva a képek átadásának határideje 2-4 hét. Ez az időtartam az utómunkálatok (válogatás, alapvető és részletes retusálás) elvégzéséhez szükséges. Nagyobb projektek (pl. esküvők) esetén ez az időtartam eltérhet, melyet az egyedi árajánlat vagy szerződés rögzít.
  • Képválogatás és retusálás mértéke: A végleges képek kiválasztását a Szolgáltató végzi a szakmai szempontok figyelembevételével, kivéve, ha erről a Megrendelővel eltérően állapodtak meg. Az átadott képeken alapvető utómunkálatokat (színhűség, fényerő, vágás, kontraszt, fehéregyensúly) végzünk. Ezen felül a portréfotózásnálrészletes portréretus, és amennyiben szükséges, test retus is történik. Az ezen felüli, különleges retusálási igények egyedi megállapodás és további díjazás tárgyát képezhetik. A Szolgáltató nem köteles nyers (retusálatlan) képeket átadni, kivéve, ha erről külön megállapodás született.
  • Utólagos módosítások/retusálás: Az átadott képeken a Megrendelő kérésére, az eredeti megállapodáson felüli további retusálási vagy módosítási munkálatok külön díj ellenében, egyedi árajánlat alapján történnek.

6.3. Utazási költség: Amennyiben a fotózás Szolgáltató székhelyétől/lakcímétől eltérő, előre egyeztetett helyszínen történik, és utazási költség merül fel, az külön megegyezés tárgya. Az utazási költség általában kilométerdíj alapon kerül elszámolásra, vagy egy fix utazási díj kerül meghatározásra, melyet az árajánlatban vagy a külön szerződésben rögzítenek.

6.4. Stúdió bérleti díj: Amennyiben a fotózás bérelt stúdióban történik, abban az esetben a Megrendelő saját költségén és nevében foglalja le az időpontot.

  1. Szerzői Jogok és Felhasználási Jogok

7.1. A Szolgáltató által elkészített fényképek és egyéb vizuális anyagok (a továbbiakban: művek) a magyar szerzői jogi törvények hatálya alá tartoznak. A művek szerzői joga minden esetben a Fotóst (Szolgáltatót) illeti meg a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény rendelkezései szerint.

7.2. Az Ügyfél felhasználási jogai: Az Ügyfél a szolgáltatás díjának megfizetésével a művek vonatkozásában személyes, nem kereskedelmi célú felhasználási jogot szerez. Ez magában foglalja a képek nyomtatását magáncélra, a családtagokkal és barátokkal való megosztást, valamint online platformokon (pl. közösségi média, személyes blog) történő megosztást. Online megosztás esetén az Ügyfél vállalja, hogy a fotós nevét „Fotó: Szmorád Olga” forrásként feltünteti, kivéve, ha a felek ettől eltérően állapodnak meg. Bármilyen kereskedelmi célú felhasználás (pl. honlapon való felhasználás, reklámanyagok, termékek promóciója, kiadványok) esetén előzetesen írásban meg kell állapodni a Szolgáltatóval, ami további díj fizetését vonhatja maga után, melynek mértéke egyedi megállapodás tárgya. Az Ügyfél nem jogosult a műveket módosítani, átdolgozni, vagy harmadik félnek továbbadni kereskedelmi célra a Szolgáltató írásbeli engedélye nélkül. Az Ügyfél nem jogosult az átadott képeken utólagos szűrőket (filtereket) alkalmazni, vagy azokat a Szolgáltató engedélye nélkül más módon módosítani, átdolgozni, kivéve az alapvető vágást és méretezést.

7.3. A Fotós (Szolgáltató) felhasználási jogai: A Fotós (Szolgáltató) az Ügyfél előzetes, írásbeli hozzájárulásával felhasználhatja a készített műveket saját portfóliójában, weboldalán, közösségi média felületein, illetve marketing anyagaiban (pl. kiállításokon, promóciós anyagokban, online hirdetésekben, pályázatokon). Amennyiben a Megrendelő kifejezetten nem járul hozzá a képek felhasználásához a Szolgáltató marketing céljaira, kérjük, ezt a megrendelés során jelezze írásban. A Szolgáltató lehetőséget biztosít arra, hogy a Megrendelő felár ellenében megtiltsa a képek Szolgáltató általi marketing célú felhasználását. Ennek a felárnak a mértéke az aktuálisárlistában vagy egyedi árajánlatban kerül rögzítésre.

  1. Felelősségvállalás

8.1. Szolgáltató felelőssége: A Szolgáltató mindent megtesz a szolgáltatás magas színvonalú teljesítéséért és a képek biztonságos tárolásáért. A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Megrendelő által a fotózás során okozott károkért, sem a Megrendelő vagyonában vagy személyében bekövetkezett károkért, kivéve, ha azok bizonyíthatóan a Szolgáltató súlyos gondatlanságából vagy szándékos károkozásából eredtek. Technikai problémák (pl. berendezés meghibásodása, adathordozó sérülése, adatvesztés) esetén a Szolgáltató felelőssége a megrendelt szolgáltatás díjának összegére korlátozódik. A Szolgáltató garantálja, hogy a képeket a fotózást követően legalább 6 hónapig biztonsági másolatban tárolja. Ezen időtartam letelte után a Szolgáltató jogosult az adatokat törölni.

8.2. Ügyfél felelőssége: A Megrendelő felelős a fotózás helyszínének biztosításáért, amennyiben az nem a Szolgáltató által biztosított stúdió vagy előre egyeztetett nyilvános helyszín. A Megrendelő felelős az együttműködésért a fotózás során, beleértve a megbeszélt időpontban való pontos megjelenést, és az esetlegesen szükséges engedélyek (pl. magántulajdonon történő fotózás, modellek hozzájárulása) beszerzését. Amennyiben a Megrendelő vagy az általa meghívott személyek magatartása akadályozza vagy veszélyezteti a fotózás biztonságát vagy minőségét, a Szolgáltató jogosult a szolgáltatás teljesítését felfüggeszteni vagy befejezni, és a díjazás a felelős félre hárul.

8.3. Vis maior esetek kezelése: Amennyiben a szolgáltatás teljesítése vis maior (előre nem látható és elháríthatatlan esemény, pl. természeti katasztrófa, háború, világjárvány, járványügyi korlátozások, súlyos betegség, haláleset) miatt lehetetlenné válik, a felek haladéktalanul tájékoztatják egymást. Ebben az esetben a szerződés teljesítése felfüggesztésre kerülhet, vagy a felek közös megegyezéssel felbonthatják a szerződést. A már befizetett előleg visszatérítésre kerülhet, vagy új időpont egyeztetésére kerül sor, a felek kölcsönös megegyezése alapján. A vis maior esetén egyik fél sem felel a késedelemért vagy a nem teljesítésért.

  1. Panaszkezelés

9.1. Hogyan és hol tehet panaszt az Ügyfél: Az Ügyfél a szolgáltatással vagy az ÁSZF-fel kapcsolatos panaszát írásban, e-mailben info@szmoradolgaphotography.hu vagy postai úton 2310 Szigetszentmiklós, Szabó utca 33. 1.a teheti meg. A panasz beérkezését követően a Szolgáltató a panaszt a jogszabályi előírásoknak megfelelően, legkésőbb 30 napon belül kivizsgálja, és írásban válaszol az Ügyfélnek.

9.2. Vitarendezés módja: A felek a vitás ügyeket elsősorban békés úton, tárgyalások útján kísérlik meg rendezni. Amennyiben ez nem vezet eredményre, a fogyasztói jogviták rendezésére az alábbi jogorvoslati lehetőségek állnak rendelkezésre:

  • Békéltető Testület: A Megrendelő (fogyasztó) lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testülethez fordulhat. A békéltető testületek elérhetőségei megtalálhatók a Fogyasztóvédelem honlapján (https://fogyasztovedelem.kormany.hu/bekelteto-testuletek).
  • Online Vitarendezési Platform: Az Európai Bizottság által működtetett online vitarendezési platform (ODR platform) is igénybe vehető a fogyasztói jogviták rendezésére: https://ec.europa.eu/consumers/odr/
  • Bírósági út: Amennyiben a békéltető testületi eljárás sem vezet eredményre, a felek a Szolgáltató székhelye szerinti illetékes bíróság kizárólagos illetékességét kötik ki.
  1. Adatkezelés

10.1. Az Ügyfél személyes adatainak kezelésére vonatkozó részletes információkat a Szolgáltató Adatkezelési Tájékoztatója tartalmazza, amely elérhető a Szolgáltató weboldalán (ha van, add meg az URL-t: vagy kérésre a Megrendelő rendelkezésére bocsátja. Az Ügyfél a szolgáltatás megrendelésével hozzájárul ahhoz, hogy a Szolgáltató az általa megadott személyes adatokat a szerződés teljesítése céljából, a vonatkozó jogszabályoknak megfelelően kezelje.

  1. Az ÁSZF hatálya és módosítása

11.1. Hatály: Jelen ÁSZF 2025. július 25-től hatályos, és a hatálybalépést követően megrendelt szolgáltatásokra vonatkozik.

11.2. Módosítás: A Szolgáltató fenntartja a jogot jelen ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosításáról a Szolgáltató a weboldalán  vagy egyéb megfelelő módon tájékoztatja a Megrendelőket. A módosított ÁSZF a közzététel napján lép hatályba, és a közzétételt követően megrendelt szolgáltatásokra vonatkozik. A már létrejött szerződésekre a megrendelés időpontjában hatályos ÁSZF rendelkezései az irányadók, kivéve, ha a módosítás a Megrendelő számára kedvezőbb.

  1. Záró Rendelkezések

12.1. A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (Ptk.) és más hatályos magyar jogszabályok, különösen a szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint a fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény, továbbá a vonatkozó szakmai szokások az irányadók.

12.2. Amennyiben az ÁSZF bármely rendelkezése érvénytelennek vagy végrehajthatatlannak bizonyulna, az nem érinti az ÁSZF többi rendelkezésének érvényességét és végrehajthatóságát. Az érvénytelen vagy végrehajthatatlan rendelkezés helyébe a jogszabályoknak megfelelő, a felek eredeti szándékához legközelebb álló rendelkezés lép.

Kelt: Szigetszentmiklós, 2025. július 25.